sunnuntai 23. heinäkuuta 2017

RHODOS 06/2017

Oma toinen Oriflamen palkintomatka. Tai itseasiassa kolmas, mutta onnenlaivalle en viime syksynä päässyt lasten sairastelun vuoksi.

Kohteena oli tällä kertaa Rhodos/ Kolymbia. Hotellina oli Sensimar Imperial resort & spa by atlantica.

HOTELLI OLI IHAN MIELETÖN! En ole itse ennen noin hienossa hotellissa kyllä ollut. Viime vuoden palkintomatka Dubaihin oli jo upea, mutta kyllä tämä oli vielä hienompi.

Täältä pääset TUI:n sivuille jossa hotellin esittely;

Laittelin noita maisemakuvia ihan sattumanvaraisesti pitkin tätä tekstiä. Maisemat oli ihan mielettömät ja näitä kuvia voisi jakaa kymmeniä mutta koetin valkata muutamia parhaita.

Rhodoksella olin ollut aiemminkin 5 v sitten. Siinä mielessä maisemat olivat tuttuja. Reissusta sai vaan paljon enemmän irti näin aikuisten kesken. Lasten kanssa lomailu meni pääosin rannalla ja altaalla ollessa.

Mutta nyt tähän uusimpaan reissuun. Kun pääsimme hotellille meitä oltiin vastassa viileiden pyyhkeiden ja kuoharilasien kanssa.

Kun laukut oli jätetty laukkupojille, lähdimme henkilökunnan perässä kohti omaa huonettamme.
Meillä ei ollut mitään tietoa minkälaisen huoneen saamme, ja oletus oli, että todennäköisesti parveke ja ilman merinäköalaa. Kun saavuimme huonekaverini kanssa omaan huoneeseemme, pääsi molemmilta kiljaisu ja halasimme toisiamme.
Ihan mieletöntä! Oma uima-allas suoraan terassilta. Tästä en uskaltanut edes haaveilla. Muutaman päivän tuossa löhösimmekin reissun aikana. Oli niin kätevää ja helppoa!

Heti ensimmäisenä iltana meillä oli tervetuliaisillallinen. Pöydät oli katettu niin kauniiksi ja ruoka oli älyttömän hyvää. Maisemat oli ihan mielettömät.

Myö oltiin kuitenkin tässä vaiheessa jo valvottu yli vuorokausi kun lennot lähti aamulla niin aikaisin Helsingistä, että tuli yö valvottua. Joten illallisella sitä tahtoi vaan jo omaan huoneeseen ja sänkyyn. Odotimme innoissaan ensimmäistä kokonaista lomapäivää ja nopeasti illallisen jälkeen menimmekin jo nukkumaan. Uni maistui hyvin!

Ensimmäisenä aamuna lähdin innoissaan lenkille heti aamusta. Musiikit korville ja nautin omasta ajasta, auringosta ja ihanista maisemista. Tämän kruunasi kunnon aamiainen.
Samalla kaavalla meni sitten pääosin koko loma. Illalla sitä väsähti jo aikaisin ja joka aamu kävin lenkillä ,joogasin tai sitten salilla.
Yhtenä aamuna innostuin jopa tekemään porrastreenit rannan lähellä.
Nautin siitä, että oli niin paljon omaa aikaa. Perhe kotona ja töistä lomaa.
Aurinkoa otettiin joka päivä edes hetki.

Tiistaina eli toisena päivänä lähdimme heti aamusta koko Oriflamen porukka yhteiselle retkelle.
Kävimme Embona viinitilalla. Sen jälkeen ajoimme korkealle vuorelle pieniä jyrkkiä vuoristoteitä pitkin.
Kokemus oli ihan mieletön.
Vasemmalla oleva kuva oli vuorelta jossa kävimme pienessä paikallisessa kylässä syömässä.

Ruoka oli hyvää ja nuo astiat oli ihanat.
Siellä iski ukonilma ja täytyy myöntää, että olin aika kauhuissani! Salamat iski ja oltiin nin korkealla.
Saarella missä ei pitäisi sataa lähes koskaan.

Pysähdyimme myös kuvassa näkyvällä hotellilla. Se oli kyllä upea ja aika korkealla! Varmaan olisi vähän toisenlainen loma tuolla kun siellä ns. turistialueella.

Alla oleva kuva ei ehkä anna oikeutta todellisuudelle, mutta sen verran oltiin korkealla, että tuntui kuin olisi jo lähellä pilviä. Vuoren huiput olivat pilvien peitossa.

Tämän retken ansiosta sain koko Rhodoksesta entistä upeamman kuvan. Aiempi mielikuva turistikohteesta muuttui täysin. Siellä on nimittäin ihan mieletön luonto.

Rhodos on kuulemma ollut ennen merenpohja. Wau! Tai sitten mie vaan olen liian hyväuskoinen ja uskon kaiken mitä kerrotaan.

Tästä retkestä iso kiitos kuuluu meidän matkaoppaalle. Kreikkalaiselle herrasmiehelle jolla oli suomalainen vaimo ja tämän takia puhui Suomea. Kosta oli hänen nimensä. Hänen tyyli kertoa saaresta, historiasta ja kasvillisuudesta oli niin mielenkiintoinen, että oli ilo päästä hänen retkelleen.

Muutamia hänen lausahduksiaan jäi varmaan ikuisesti mieleen. Kerroin niitä kotona lapsillekkin ja nyt esim tämä "woppaaa" on meillä käytössä. Se sopi hänen ääneen ja moneen tilanteeseen niin hyvin.
Varsinkin kun bussi menee niin tiukkaa mutkaa vuoristotiellä, että näyttää ettei bussi pysy enää teillä. Pelotti ja nauratti.

Hän sanoi myös samaisella tiellä näin;
"Meillä on taitava kuski, ei tarvitse pelätä. Jos kuitenkin jännittää niin laita silmät kiinni, niin meidän kuskikin tekee" ja päälle ihana kunnon röhönauru! Harmi etten tajunnut ottaa hänestä kuvaa, se sopisi tähän tarinaan. Muuten niin vaikea kirjoittamalla tälläisiä muistoja kertoa.

Ja se luonto, se oli ihan mieletön!

Tuossa ylhäällä vaan pari kuvaa siitä. Kärsimyskukka ja päärynäpuu. Joka aamuisilla lenkeillä näin vaikka mitä ihanaa. Oli mansikoita, oliivipuita kaikkialla, päärynäpuita. Näin myös maassa kasvavat vesimelonit, graanaattiomenat, sitruunat, appelsiinit. Siinä nyt äkkiseltään mieleen tulevat.
Ja kaikki niin pienen alueen sisällä. Upeeta!!

Oikealla oleva kuva oli hotellin altaasta iltapimeällä, upeat valot loistivat eri väreissä.

Seuraavat pari kuvaa on Rhodoksen pääkaupungin vanhasta kaupungista. Siellä vietettiin yksi ilta. Käytiin siellä syömässä illallinen. Muuten söimme joka ilta illallisen hotellilla, koska se kuului meillä matkaan.

Illallinen oli sen verran hienompi, että aina piti sinne pukeutua. Tämäkin oli itselle ihan uutta. Ensimmäisinä iltoina oli ihana saada pukeutua, koska kotona kuljen pääosin treenivaatteissa. HEH.

Mutta loppulomasta oli välillä fiilis, että olisi kiva mennä rannalta suoraan illalliselle. Mutta mukavaa vaihtelua omaan arkeen oli tälläinenkin!

Illallisbuffet kuten aamiainenkin oli ihan mieletön! En kehdannut siellä kuvata vaikka mieli olisi tehnyt. Mutta tarjolla oli kyllä kaikkea. Ja se tuoreiden hedelmien tarjonta jälkkärinä oli ihana!!!

Loma Kati vasemmalla. Kuvassa olevat ihanat adidaksen shortsit tuli täältä shoppailtua, kuten paljon muutakin ihanaa.
Seuraavissa kahdessa kuvassa ihan vaan murto-osa omista shoppailuista.
Alemman kuvan converset ja adidaksen shortsit toin meidän 2v neidille.
Ylemmässä kuvassa itselle shortseja, toppeja, mekko ym.
Ja tosiaan varmaan sama määrä on mitä jäi kuvaamatta.
Poislähtiessä laukku painoi 3kg enemmän kuin olisi saanut mutta oli nää kaikki nii ihania, että ihan pakko saada! HEH!

Seuraavat kaksi kuvaa ovat meidän upealta gaalaillalliselta. Kaikki Oriflamelaiset kokoontuivat yhteen viettämään toisiksi viimeistä iltaa.
Oli palkitsemisia, hyvää seuraa, kauniita maisemia sekä hyvää ruokaa jota riitti! Ihan ähkynä lähdettiin ja vielä esim jälkiruoat osittain syömättä.

Seuraavat kaksi kuvaa ovat hotellilta, ja toinen viimeisenä aamuna hotellista. Kävin yksin "valloittamassa" aamulenkillä viereisen vuorenkukkulan. Ihan mielettömät maisemat.
Oli ihana hetki istuskella ja mietiskellä upeaa viikkoa joka oli ollut takana!

On ilo ja onni olla osa Oriflamea! Olen ihan mielettömän onnellinen, että olen itse löytänyt Oriflamen elämääni.
Se on tuonut tullessaan ensinnnäkin työn josta tienaa ilman että se tuntuu työltä. Se on tuonut miun elämään mielettömän ihania ihmisiä ja uusia ystäviä. Se on tuonut elämääni ihanat ja laadukkaat tuotteet joista oppii päivä päivältä enemmän ja joita voi ylpeänä myydä. Oriflame on myös tuonut elämääni lukuisia ihania tapahtumia ja koulutuksia, sekä näitä ulkomaanmatkoja.

Tällä energian lataus viikolla jaksaa taas pitkän ja pimeän talven. Mieletön kokemus!